Rýchly test Mercedes CLA 220 CDI: Batmobil
25.03.2014 16:39
Nemôžem povedať , že by vo mne Mercedes CLA vyvolával od doby svojho predstavenia akékoľvek väčšie sympatie . Malý sedan od Mercedesu , ktorý sa hrá na kupé a disponuje primárne pohonom predných kolies nie je práve autom , ktoré by ma oslovovalo . Predpokladal som , že nie úplne nízku cenu bude ospravedlňovať primárne svojou známou značkou az nej plynúceho image , a to nie sú hodnoty , ktoré by som bol na aute schopný oceniť . Preto som tiež CLA pôvodne vôbec testovať nechcel , časom som ale názor zmenil a vozidlo som naopak túžil spoznať . Prečo ?
Dôvod je prostý - nebývalo veľké množstvo novinárov na ho pri rôznych príležitostiach popísalo slovom začínajúcim na písemo " s " a končiacim písmenom " a " . Napoviem : srnka to nie je , považujem ale za povinnosť kavalíra vybraných mravov sa pôvodnému označenie vyhnúť a použiť namiesto neho treba práve mena tohto milého zvieratka . Som si celkom istý , že v teste CLA ako srnku zďaleka neopísal jediný , to " hrdinovia z tlačoviek " nerobia , napriek tomu tým vzbudili môj záujem
Parádna mašina
Keď som k testovanému CLA prvýkrát prišiel a dodávam , že to bolo odzadu , aspoň minútu som udivene krútil hlavou . Zvlášť testovacia verzia vybavená športovým dizajnovým paketom , tmavo šedým lakom a čiernymi kolesami je pôsobila nesmierne drsným dojmom a podtrhovala beztak veľa krikľavý design samotného CLA . Pozrite sa len na tvarovanie a vnútornú grafiku koncových svetiel , vôbec poňatie zadnej časti , nárazník s dvojicou výfukov , difúzorom , výduchy horúceho vzduchu od bŕzd ... A to sa pozeráme na jednu izolovanú časť karosérie , napriek tomu je to poriadna rana do očí .
Snaha urobiť vizuálny dojem z takto vyvedeného prevedenie doslova strieka , rešpekt si ale u znalého automobilistov získa tak na maximálne na pár desiatok sekúnd . Mnohé aspekty motivované túžbou zapôsobiť totiž nevyzerajú príliš vierohodne , snáď sa o to niekedy ani poriadne nesnažia . Treba ony výduchy chladiaceho vzduchu od bŕzd sú kompletne falošné , difúzor je falošný , dvojica koncoviek výfukov je snáď skutočná , o ich zmysle si ale u štvorvalcového dieselu urobí obrázok každý sám .
Podobné je to na boku aj na prove , niektoré prvky ale ani nemusí byť falošné , aby budili rozpaky . Neverím tomu , že červená obrúčka šošoviek xenónových svetiel vznikla náhodou , napriek tomu neviem , k čomu je dobrá . Mriežku chladiča s akýmisi šesťuholníkovými chrómovanými doplnkami už ani nechcem komentovať , napriek tomu by som mohol touto cestou ešte chvíľu pokračovať . Ale nebudem , ono ani nie je nutné skúmať detaily , stačí sa pozrieť na auto ako celok a všimnúť si zadku jasne pretekajúca cez kolesá ( hoci neskromná , osmnásťpalcové , vo výraznom dizajne ) . Toto je falošná zadokolka , auto vizuálne " posadené na zadok " , ktoré má ale vpredu LAUTRA všetko od motora až po poloosi . A koniec koncov je to aj falošné kupé , tá skutočná štyri dvere nemajú .
CLA je nesporne blýskavé , oslnivé auto , ktoré dokáže urobiť na pohľad obrovský dojem - taký , ktoré fotky nedokážu popísať . Vyzerá ako Batmobil , ktorý práve zišiel z filmového plátna , niečo celkom neobvyklé. Vo všeobecnej rovine proti tomu nič nemám , niektorí ľudia také autá vyhľadávajú a aj keď sa medzi ne neradím , nemám prečo je za to odsudzovať . Za spôsob , ktorý sa CLA k tomuto výsledku dopracovalo , si ale môj rešpekt nezískalo . Je vážne " husté " , ale tiež falošné a miestami gýčovité . Slintať hodinu nad prísne aerodynamickými , napriek tomu nádhernými tvarmi niektorého Ferrari so všetkými tými záhyby , nádychy a výdychy možné , pretože to všetko je pekné a tiež to k niečomu je . Slintať nad CLA vydržíte možno 30 sekúnd , väčšina jeho tvarov , záhybov , nádychov a výdychov je proste k ničomu a opak často ani seriózne nepredstiera .
Interiér tentoraz stratia len stručne , pretože je prinajmenšom v prípade predných partií kompletne prevzatý z triedy A. V testovanej verzii sa len snažil viac dojať žlto - čiernym prevedením , ktoré znovu vizuálne zaujme , funkčne ho ale považujem za ďalší omyl . Najmä svetlé stehovanie inak kvalitného koženého obšitia palubnej dosky sa veľmi často leskne v čelnom skle a ruší vás pri sledovaní toho najdôležitejšieho - situácia pred autom . Inak by som ale našiel skôr prívetivá slová , väčšina prvkov je buď dobrá ( ako športové sedačky ) alebo typicky "Mercedes " ( ako ovládače ) . Zrovna v tomto prípade môže niekoho zaskočiť , že veľká časť ovládačov je rovnaká ako v modeloch vyšších tried , to by vám ale z pozície majiteľa alebo záujemcu o jeden z tých najlacnejších vadiť nemalo .
A ako je na tom vnútorný priestor ? Napodiv nie až tak márne , o očakávateľné kupé 2 +2 sa v tomto prípade nejedná . Priestor vpredu je vo všetkých ohľadoch solídne a keď sa predné cestujúci aspoň trochu uskromnil , " plnotučný " dospelý sa celkom rozumne zmestí aj dozadu . Tu som čakal hlavne problémy v oblasti hlavy , ale 190centimetrový pasažier si za priemerne urasteným spolujazdcom nesťažoval ani pri dlhšej ceste , aj keď nadšením nehýkal . Toto ale tak ako tak nemohlo byť lepšie , vlastne ani nie je dôvod , aby to lepšie bolo - pre rodinné cestovanie si toto auto kúpia leda niekto zo synov Bruce Wayna .



